Tips Kulit Sihat Secara Dalaman

Boleh dikatakan semua orang nak kulit cantik. Semestinya yang licin, halus, cerah dan gebu. Ramai yang teruja untuk dapatkan kulit putih dan licin selicinnya. Tapi ramai juga tak sedar yang TAK semua kulit putih & licin itu SIHAT dan NORMAL.

Adakah sihat sekiranya sejak lahir berkulit sawo matang menjadi putih merah dalam masa seminggu dua? Adakah normal kulit manusia jadi licin selicinnya dan berkilat macam permukaan plastik?

Ke mana perginya bulu roma? Mana hilangnya pori-pori?

Nak tahu kulit sihat dan normal sebenarnya macam mana? Cuba tengok kulit baby. Halus kan? Gebu kan? Ada ke licin berkilat macam permukaan plastik?



tips kulit sihat


Penjagaan dari dalam sangat penting. Semakin kita meningkat usia, kulit kita pun semakin kehilangan kolagen, dan mudah juga terdedah kepada kerosakan-kerosakan sel akibat radikal bebas. Di sini ingin saya kongsikan tips kulit sihat sebagai panduan kita semua.


tips kulit sihat



Pengambilan VITAMIN C, VITAMIN E, dan ANTIOKSIDAN sangat penting untuk memulihara sel kulit, begitu juga KOLAGEN untuk menampung kembali kolagen yang telah hilang. PROTEIN juga diperlukan untuk membantu proses pembaikan sel kulit dan menghasilkan sel kulit baru yang lebih sihat.


Pilihan saya...Set Cantik Shaklee

  • Vitamin C - SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS
tips kulit sihat

  • Vitamin E -VITA-E COMPLEX
tips kulit sihat

  • Antioksidan - VIVIX
tips kulit sihat

  • Kolagen - COLLAGEN POWDER
tips kulit sihat

  • Protein - ESP
tips kulit sihat



tips kulit sihat



Skin Cycle


Perlu diingat, kulit kita mengambil masa 28 hari untuk diperbaharui. So jangan mudah percaya mana-mana produk yang menjanjikan putih, cantik, gebu dalam masa 2, 3 hari atau seminggu atau 2 minggu. Ia telah melawan fungsi semulajadi kulit.


tips kulit sihat


Ini baru penjagaan dalaman, luaran pun penting juga. Tak guna jugak bersungguh-sungguh jaga dari dalam, tapi luaran tak dijaga kerana kulit kita mudah terdedah kepada banyak sumber pencemaran di luar rumah yang senang melekat pada kulit muka kita, even dalam rumah pun ada pencemaran. Di situ skincare memainkan peranan penting. Yang tu kita kena bukak mukasurat kedua lah pulak nanti ye

Nak kulit sihat? Saya ada caranya




Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments