Kisah Bermulanya Saya Sebagai Pengedar Shaklee


Teringat kisah si ALFALFA , my first love with shaklee...

Habis je cuti bersalin 2 bulan si Zahra pada tahun 2012, raya ketiga dah kena masuk ofis. Sebab projek dah start, deadline banyak...huhu...so bermula lah kerja yang sangat busy, stress, kena siapkan drawing, dokumen, meeting...jadual mengepam pun jadi tak tentu hala dah, lama-lama stok susu merudum 😭


Bermula lah misi mengoogle, tanya kawan-kawan...terjumpa pasal alfalfa, tapi tak terus beli lagi. Then, one day my teammate datang sembang-sembang...time orang tengah busy buat kerja ni, tiba-tiba je dia tanya..."mel, hang breastfeed anak hang kan?" Krik krik...oh ye, saya ni sorang je perempuan dalam my team, so yang bertanya ni lelaki lah...dapat jugaklah jelingan tajam sambil dalam hati cakap "eh eh mamat ni", kekekeke...sori Fit 😁

So dari situ dia kenalkan dengan wife dia yang jual alfalfa ni, Fara, and lepas tu jadi lah saya pengguna setia Shaklee sebab it worked!!! Syukur sangat...terus cuba vitamin-vitamin lain pulak, siap promote kat orang lain lagi...

Fit pernah ajak join jadi ahli, tapi saya belum terbukak hati lagi, tak reti nak berbisnes...jadi pengguna jelah dulu. Then dalam tahun 2013, Fara broadcast pasal kebaikan jadi ahli, and saya terus reply nak register. Salah satu sebab nak dapat harga ahli, murah sikit kan...

Inilah company MLM yang pertama saya join...dan saya memang tak suka MLM sebelum tu. Ternyata saya tak salah pilih, sebab fokus Shaklee lebih pada produk, bukannya kereta mewah atau duit berkepuk-kepuk. Saya tak pernah nampak upline-upline saya tayang kereta mewah, handbag branded, rumah besar kat media sosial...walaupun mereka memang ada semua tu, cuma tak show off je. How humble they are 😉

Tak perlu beli rank macam sesetengah MLM, tapi kita kena usaha sendiri untuk naik rank, untuk dapat bonus banyak. Siapa usaha, dia dapat...takde istilah upline goyang kaki k...and ada downline yang berjaya naik rank lebih tinggi daripada upline dia tau...

Best kan?? Hanya bermodalkan RM69 sahaja...Jom, be a part of us 😉



Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments