Kitar Semula Botol Vitamin Anda

Kempen Kitar Semula

kitar semula botol vitamin

Kepada pengguna tegar supplement, mesti ada banyak botol-botol vitamin kosong kan...saya pun sama, haha. Sejak 2012 lagi kan saya mula berShaklee, memang banyak lah...tak terkira rasanya kalau dikumpulkan semua.

So dari kita buang macam tu je, sebenarnya kita sendiri boleh tolong recycle kan bekas-bekas tu...


Apa yang saya buat dengan botol-botol vitamin saya?

  • ada yang jadi tabung syiling anak-anak dan tabung saya sendiri jugak...pelbagai jenis tabung boleh kita buat seperti tabung subuh, tabung travel, tabung emergency, etc...
  • kat dapur pulak lagi la banyak kegunaan bekas-bekas ni. Antaranya saya buat jadi bekas tepung, lagi satu saya guna untuk isi paket-paket minuman yang selalu dapat kat hotel-hotel. Maklumlah, sebelum ni asyik outstation je...so kutiplah yang dapat free dalam bilik tu kan (hehehe...korg pun buat jgk kan :p)...walaupun saya memang jarang minum minuman bergula ataupun 3 in 1, tapi ambik jugak lah untuk tetamu-tetamu yang datang ke rumah, senang nak bancuh.

kitar semula botol vitamin

See...dah jimat kan? Tak perlu nak kena beli bekas lain lagi...yang rajin boleh lah hias bekas-bekas tu bagi cantik macam yang kawan-kawan saya buat ni.

kitar semula botol vitamin

kitar semula botol vitamin

Selain tu, ada yang buat bekas stationery, bekas rempah ratus, bekas makanan kucing, pasu bunga, bekas simpan mainan anak-anak, dan banyak lagilah yang boleh kita buat. Ikut kreativiti masing-masing. Yang penting dapat selamatkan persekitaran kita.

kitar semula botol vitamin

kitar semula botol vitamin

kitar semula botol vitamin

kitar semula botol vitamin

 So, GO GREEN everyone ;)




Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments