Saturday, August 27, 2016

Bahan Utama Dalam Vivix Yang Tinggi Antioksidan

bahan utama dalam vivix

Korang tau tak?


Salah satu dari bahan utama dalam VIVIX tu berharga RM100 untuk sebiji?? Wow...no wonder lah vivix memang eksklusif. Bahan tersebut ialah muscadine grapes, anggur yang mempunyai extra 1 kromosom dari anggur biasa. Besar pulak tu. Takde jual kat malaysia pun anggur ni. Jauh nun kena cari kat Selatan Tengah Amerika, kat situ je anggur ni boleh tumbuh.

Monday, August 22, 2016

Landmark Study Bukti Shaklee Berkesan Dan Selamat

landmark study shaklee


Apa itu Landmark Study?


Landmark study adalah satu kajian yang boleh menjadi rujukan kepada semua pihak dalam bidang yang sama.

Sunday, August 21, 2016

Tingkatkan Imunisasi Badan Dengan Nutriferon



tingkatkan imunisasi badan

Sistem imuniti adalah penjaga tubuh badan kita daripada serangan kuman, mikrob, parasit, bakteria, patogen dan toksin. Adalah sangat penting untuk memastikan sistem imuniti kita sentiasa berada pada tahap yang terbaik. Selain daripada mencegah sebarang jangkitan, sistem imuniti yang baik juga akan memastikan tubuh kita lebih cepat sihat sekiranya terkena sebarang penyakit. Jadi kita perlu tingkatkan imunisasi badan kita, terutama sekali anak-anak kita. Mereka sangat mudah terdedah dan terjangkit kepada virus-virus yang banyak di luar sana.

Monday, August 15, 2016

Kenali Jenis Jeragat Dan Cara Mengatasinya

jenis jeragat



Cuba tengok gambar di atas, nampak tak perbezaan? Yang sebelah kiri ada brown spots kecil-kecil. Yang sebelah kanan ada patch yang besar & lebih gelap. Terdapat 2 jenis jeragat yang mana kedua-duanya adalah jeragat, tapi puncanya berbeza.

Sunday, August 7, 2016

Hilangkan Kotoran dan Sisa Mekap Di Muka Dengan Nutriwhite Makeup Remover


This is one of my favorite...Nutriwhite Gentle Action Makeup Remover by Shaklee.

makeup remover

Bila seharian berada di luar, pastinya muka kita penuh dengan kotoran dan berdaki. Sebelum tidur, guna makeup remover ni, diikuti dengan pencuci muka, hasilnya memang sangat mabeles!!! Sisa mekap, daki dan kotoran memang disental habis...disental secara lembut ye. Immediately akan rasa licin je kulit muka lepas tu.

Thursday, July 21, 2016

Nak Tahu 10 Sebab Mengapa Perlu Detox?

apa itu detox

Usus adalah bahagian terakhir dalam rantaian pemprosesan makanan, di mana SEMUA makanan yang kita makan akan diproses untuk mendapatkan nutrisi yang amat diperlukan tubuh badan kita. Kekurangan serat dan air dalam makanan adalah punca utama terjadinya intestinal disorders (gangguan dalam sistem pencernaan - usus).

Usus kecil mudah untuk menyerap nutrisi. Tekanan boleh memberi kesan kepada penyerapan nutrisi dan akan menyebabkan iritasi kepada usus kecil. Usus besar boleh menyerap mineral dan air.
Apabila membran (lapisan dinding) usus besar tidak sihat, ia tidak boleh berasimilasi (melakukan proses pertukaran zat) dan menyerap mineral dan vitamin yang boleh mengundang pelbagai penyakit (tidak kira berapa banyak supplement yang kita ambil).

Kesihatan tubuh badan kita terpelihara jika sistem usus kita berfungsi dengan baik. Sebab itu lah kita perlu Detox----> DETOX HATI, DETOX USUS dan DETOX SELURUH BADAN~

Thursday, June 2, 2016

30 Hari Cabaran Detox Shaklee

Pada entry yang lepas, saya menyentuh mengenai Detox Parasit. Entry kali ini mengenai detox jugak, tapi lebih kepada menu hidangan yang kita boleh amalkan untuk memulakan program detox. Shaklee tidak ketinggalan memperkenalkan 7-Day & 30-Day Detox Meal Plan, menarik kan?

Saya ingin menyahut cabaran ini!!! Sempena bulan Ramadhan yang akan menjelma tidak lama lagi, apa kata kita mulakan 30 hari cabaran detox Shaklee bersama-sama, insyaAllah...

detox shaklee

Wednesday, June 1, 2016

Detox Parasit Bukan Hanya Untuk Kurus

detox parasit

Tahu tak selain daripada kuman dan bakteria, badan kita juga adalah rumah kepada organisma-organisma kecil yang dipanggil sebagai parasit. Antara parasit yang berumahtangga di dalam tubuh badan kita ialah cacing. Cacing boleh berada di dalam pelbagai jenis organ kita seperti paru-paru, hati, pankreas, mata, malah otak!

Sila google gambar parasit di internet, seram tak seram lepas tu, haha...

Friday, April 1, 2016

Kencing Manis Penyebab Mati Pucuk

Penyakit kencing manis adalah penyakit yang banyak dihidapi dalam masyarakat sekarang ini. Menurut survey oleh Kementerian Kesihatan Malaysia pada 2011, sebanyak 24.38 peratus penduduk Malaysia berumur lebih dari 18 tahun adalah pesakit kencing manis.

kencing manis penyebab mati pucuk

Kencing manis berpunca daripada pemakanan yang tinggi dengan gula ringkas dan karbohidrat yang berglisemik indeks tinggi serta gaya hidup yang kurang sihat seperti kurang bersenam, merokok, gemar makan makanan ringan, suka minuman manis, dan sebagainya. Perhatian kepada kaum lelaki, tahukah anda bahawa kencing manis boleh menjadi penyebab kepada mati pucuk?

Thursday, March 31, 2016

Testimoni Vivix Untuk Kencing Manis


Ikhtiar Kencing Manis dengan Vivix


Ramai yang dah mencuba vivix dan mengakui keberkesanannya membantu mereka yang mempunyai penyakit kencing manis ataupun diabetes. Alhamdulillah, dengan izin Allah kebanyakan mereka dapat kembali menjalani kehidupan seperti biasa setelah bertahun-tahun menderita. Disini saya tunjukkan antara testimoni vivix untuk kencing manis.