Sistem Imuniti, Apa Yang Kita Perlu Faham

Sistem imuniti adalah satu organisasi kompleks yang merangkumi sel darah putih, tulang sum-sum, antibodi dan kelenjar timus.

Sekiranya sistem imuniti kita kuat, kita tidak akan mudah jatuh sakit, dan jarang mendapat jangkitan dan serangan. Jika jatuh sakit pun, sistem yang kuat akan membantu kita pulih dengan segera. Sistem imuniti turut mengenal pasti serta memusnahkan berjuta-juta mikrob berjangkit yang memasuki badan setiap hari. Ia juga membantu mencegah atau merencatkan jangkitan-jangkitan lain.

Sebenarnya kita sentiasa terdedah kepada kuman dan virus yang sentiasa berada di persekitaran kita. Ada masa kita sihat dan ada kalanya kita sakit. Ini semua bergantung kepada sistem imuniti badan kita.


Kita menjadi sihat apabila sistem imuniti yang berada di dalam badan berjaya mempertahankan serangan patogen. Sebab itu penting untuk memastikan sistem pertahanan badan kita sentiasa kuat.

Preventation is better than cure 😉

Antara cara saya menguatkan imuniti badan dan memastikan sistem imuniti saya dan anak-anak sentiasa tip top selain daripada menjaga pemakanan dan kebersihan...


membekalkan badan kami dengan sumber #vitaminC yang memang dipercayai mampu meningkatkan kekebalan tubuh badan daripada serangan penyakit.

meningkatkan pengeluaran interferon untuk memastikan sel-sel badan sentiasa bersedia dengan sebarang serangan patogen.
- #nutriferon satu-satunya supplement yang berupaya menguatkan sistem imuniti badan dengan membekalkan interferon semulajadi ke dalam badan kita.

Dua-dua ni mesti ada kat rumah saya tau. InsyaAllah less mc and visit to the clinic 😊

#tsunamishaklee #t21great24 #cintaTuRBO82
#liveamazing #shakleeeffect



Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments