Cara Saya Urus Masa Antara Bisnes Dan Tanggungjawab Lain

urus masa antara bisnes dan tanggungjawab lain

Setiap malam lepas setel uruskan hal anak-anak, masa untuk saya set post di Buffer. Saya set untuk post-post tu keluar di FB siang esoknya. Maklumlah pagi-pagi sibuk uruskan anak-anak nak ke sekolah, dan saya pun nak ke ofis.

Time ofis hour pulak memang saya fokus dengan urusan kerja hakiki. Sampaikan nak pi toilet pun tertahan-tahan 😅. Breakfast dan lunch pun kat workstation je. Dah petang baru dapat baca semua message di wassap yang beratus-ratus...huhu. Tapi kalau nampak saya sentiasa online tu sebab saya install wassap di laptop, hehe...senang nak tengok kalau ada message penting yang masuk. Mana-mana yang saya lambat reply tu jangan ambik hati tau 😁

Jadi dengan adanya buffer saya tak perlu risau lagi fb saya tak berupdate, dia dah tolong saya up kan post-post bisnes saya.

Urusan order customer mana yang order online saya akan setelkan pagi-pagi sebelum start kerja atau pun lunch hour. Yang perlu beli di branch saya akan pergi lepas habis kerja...untung branch dekat dengan ofis 😉. Lepas tu terus ke pos ofis. Pos ofis pun tak berapa busy dah petang-petang, so takdelah kena tunggu lama. Yang nak cod pun saya akan cod lepas habis kerja.

Saya bawak bodyguard cilik saya ke mana-mana, so takdelah saya abaikan dorang untuk uruskan hal bisnes. Multitasking lah everytime 😅. Lepas tu kena lah ada habuan untuk bodyguard-bodyguard saya tu...hehe

Ini cara saya urus masa antara bisnes dan tanggungjawab lain. Letih ke? Letih yang berbaloi...insyaAllah...

Paling utama, kita kena beli masa. Macam mana nak beli masa? Tiap-tiap hari baca lah al-quran, walau sepotong ayat. InsyaAllah masa kita akan dicukupkan dan segala urusan dipermudahkan 😊

#tsunamishaklee #t21great25 #cintaTuRBO83
#liveamazing #shakleeeffect
#bisnesonline




Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments