Dr Forrest C Shaklee Pengasas Vitamin Tertua Di Dunia


"What u think, u look

What u think, u do

What u think, u are"


Philosophy from a great and handsome man, Dr Forrest C Shaklee.
Dilahirkan dengan disahkan menghidap penyakit batuk kering dan dijangka hayatnya tidak lama. Tapi parent beliau tak berputus asa. Berpindah ke kawasan luar bandar yang lebih bersih dan nyaman persekitarannya. Menukar gaya hidup ke arah yang lebih sihat. Pemakanan beliau sangat dijaga.

Ternyata Dr Shaklee berjaya mengharungi penyakit tersebut. Dari situ beliau berminat dengan kaedah semulajadi untuk menjaga kesihatan.

Multivitamin pertama di dunia, Dr Shaklee ni la yang cipta tau pada tahun 1915...Vitalized Mineral namanya masa tu. Nama baru sekarang Vitalea 😉...ala yang korang makan tu yang tablet hijau besar tu...101 tahun dah umur vitalea.

Menubuhkan company Shaklee pada tahun 1956 dengan prinsip Living in Harmony with Nature. Menggabungkan ilmu sains dan alam semulajadi dalam menghasilkan supplement-supplement beliau.

So vitamin Shaklee ni bukannya sehari dua dihasilkan. Dah lama sangat dah, kita pun tak lahir lagi masa tu. Yang cipta supplement-supplement ni pun memang mereka yang pakar, ada PHD tulen. Takde apa yang perlu diragukan 😉

Tak pernah try supplement Shaklee? Roger saya cepat 😍

#tsunamishaklee #t21great14 #cintaTuRBO77
#liveamazing #shakleeeffect




Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments