Betul Ke Skincare YOUTH Shaklee Ada Patent?


Shaklee claimed produk skincare mereka yang terbaru iaitu YOUTH™ mempunyai 8 patent dan patent-pending. Betul ke? Bukan ke baru seminggu masuk Malaysia?

Well, sekarang ni semua info di hujung jari je. Nak tahu betul ke tak, encik google kan ada. Ternyata Shaklee tak tipu. Ada 4 patent yang telah diluluskan manakala 4 lagi masih dalam proses (patent-pending).

Research pasal YOUTH ni dah sedekad dah tau. Bukan bermakna baru seminggu masuk Malaysia so baru seminggu lah produk ni dihasilkan. Saintis Shaklee telah menjalankan kajian bertahun-tahun dulu untuk menghasilkan satu produk skincare yang hebat.


4 Patents Shaklee yang Granted untuk YOUTH

US 6036946 A - Methods for protecting skin from damaging effects of ultraviolet light
https://www.google.com/patents/US6036946

US 6174519 B1 - Composition for protecting skin from damaging effects of ultraviolet light
https://www.google.com.my/patents/US6174519

US 6235272 B1 - Composition for protecting skin from damaging effects of ultraviolet light
https://www.google.com.my/patents/US6235272

US 6015548 A - High efficiency skin protection formulation with sunscreen agents and antioxidants
https://www.google.com.my/patents/US6015548


Semua patent ni dah di”filed”kan sejak tahun 1997, 1998, dan 1999. Ada 4 lagi Patent-Pending (dah filed, belum granted) hanya untuk buat produk YOUTH Shaklee ni je.

10 tahun dulu Shaklee dah buat research untuk pastikan produk Shaklee skincare ni selamat untuk digunakan pada 10 tahun akan datang dan semestinya selamat sampai bila-bila. Nak buat patents ni bukan free, berpuluh ribu dolar utk satu patent.

Bagi yang tertanya-tanya apa tu patent-pending, ianya bermaksud patent tersebut telah pun didaftarkan atau "FILED". Nak daftar ni pun dah kena bayar tau. Selepas didaftar, barulah patent tersebut akan disemak sebelum diluluskan untuk dipatent, "GRANT". Sementara menunggu proses semakan, ianya dinamakan PATENT PENDING.

Ada ke company yang sanggup invest beratus-ratus ribu untuk menjaga hak eksklusif setiap ciptaan mereka? Shaklee sanggup kerana mereka tahu bukan mudah untuk menghasilkan sesuatu produk yang sangat bagus. Bila dah dapat satu formula yang hebat, haruslah cepat-cepat dipatentkan.

Shaklee is the best! 😊




Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments

Post a Comment