Telomeres Lebih Panjang Dengan Vivix

Happy New Year 2017!!!

Permulaan tahun yang super duper best sebab promosi VIVIX bulan ni!! So nak cerita pasal vivix lagi la...

Siapa pernah tgk movie "Age of Adaline"? Adaline kekal muda walaupun umur dia meningkat sebab telomeres dia beku maka penuaan dia pun terhenti selepas dia ditimpa kemalangan. Best kan badan maintain 20an walaupun dah hampir umur 100 tahun 😜


Tapi saya bukan nak buat movie review, hehe...nak explain pasal TELOMERES bagi yang tak paham apa itu telomeres dan kaitan dgn vivix.

Telomeres adalah "cap" atau tudung yang jaga sel-sel DNA kita semua. Kalau rosak telomeres ni, habis lah sel-sel kita mati. Makin banyak sel mati, penyakit pun akan mudah menyerang.




Telomeres memendek akibat penuaan dan serangan radikal bebas dan kemudiannya terus rosak dan sel akan mati. Apabila sel telah mati dan tiada sel baru yang terbina, kita akan mudah mendapat penyakit terutamanya yang berkaitan dengan penuaan dan serangan radikal bebas seperti serangan jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis, KANSER dan banyak lagi penyakit kronik lain.

Dalam satu ujian klinikal awal, pengguna vivix akan mengalami pemendekan telomere 40% lebih perlahan berbanding dengan mereka yang dalam kumpulan yg sihat dan tiada apa-apa penyakit. Hasil kajian juga menunjukkan pengguna vivix mempunyai telomeres yang lebih panjang.



So, di sini kita nampak manfaat VIVIX yang membantu memastikan telomeres ni sentiasa panjang dan sel/DNA terlindung dari kerosakan dan radikal bebas. Sebab tu bila kita tengok mereka yang mengamalkan VIVIX nampak awet muda dan sihat belaka 😍

Alhamdulillah...

Nak try vivix memang sesuai lah try bulan ni, sebab tengah promo ni tau...sangat berbaloi 😉

#tsunamishaklee #t21greatt3 #tsunamiG7
#landmarkstudy #telomeres

Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments