Kesan Pengambilan Supplement Untuk Jangka Panjang

kesan pengambilan supplement

Kesan pengambilan supplement bukannya sehari dua. 120 hari diperlukan untuk nampak perubahan pada badan kita, so kena ambik dengan konsisten. Ada yang cakap makan vitamin banyak-banyak akan memberikan kesan jangka panjang seperti kerosakan buah pinggang. Memang tak dinafikan memang ada supplement yang boleh bagi kesan negatif macam ni.

Bagi membuktikan kesan pengambilan supplement Shaklee adalah selamat, LANDMARK STUDY telah dijalankan oleh pihak ketiga ~ kerjasama antara University of California, Berkeley dan National Health and Nutrition Examinations Survey (NHANES).

Kajian ni tidak dijalankan kepada mereka yang baru makan vitamin atau supplement hanya untuk beberapa bulan, tapi dijalankan ke atas pengguna supplement selama 20 tahun!! Shaklee ditubuhkan tahun 1956 ye. Vita-lea pun dah berumur 102 tahun!!

Shaklee satu-satunya company supplement yang berani menerima cadangan daripada NHANES untuk menjalankan Landmark Study ni. Risiko tinggi tau sebab hasil kajian tetap akan dipublishkan walau apa pun resultnya nanti.

Nak tau hasil Landmark Study ni? Klik link ni

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?cmd=Retrieve&list_uids=17958896&dopt=AbstractPlus&holding=f1000,f1000m,isrctn

Malas nak klik, boleh tengok summary table kat dalam gmbr ni.

kesan pengambilan supplement

Nampak tak pengguna Shaklee mempunyai risiko yang rendah untuk mendapat penyakit-penyakit kronik berbanding mereka yang tak amalkan supplement langsung. Dan lebih memeranjatkan, pengguna supplement jenama lain pun turut berisiko sama seperti mereka yang tidak ambik apa-apa supplement!

So sila check supplement yang anda makan, kalau takde Landmark Study anda hanya membahayakan kesihatan anda sebenarnya.

Pilihan saya selamanya SHAKLEE 😉

#tsunamishaklee #t21greatt22 #tsunamiG7
#liveamazing #shakleeeffect #landmarkstudy



Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments