Minyak Ikan Membantu Menurunkan Kadar Kolesterol Jahat

Minyak ikan diketahui mampu membantu menurunkan kadar kolesterol jahat (LDL) dan mengurangkan inflamasi/keradangan dalam tubuh kita. Banyak kajian membuktikan dengan mengamalkan minyak ikan dapat menjaga kesihatan jantung dan paras kolesterol kerana kandungan Omega-3 yang tinggi.

minyak ikan menurunkan kadar kolesterol jahat

Omega-3 dalam minyak ikan dapat menurunkan tekanan darah dan paras kolesterol dengan cepat. Untuk mengelakkan berlakunya serangan jantung, Omega-3 dapat mencegah penggumpalan darah yang boleh menyebabkan risiko kematian mengejut.

Kandungan asid lemak Omega-3 dalam minyak ikan memberikan kesan positif dalam menurunkan kadar triglyceride dan kolesterol jahat, serta meningkatkan kolesterol baik (HDL) dan menurunkan tekanan darah. Bahkan jika dibandingkan dengan ubat Statin, minyak ikan lebih efektif dalam menurunkan kolesterol. Kadar triglyceride dalam darah merupakan salah satu indikator terbaik untuk mengetahui kesihatan jantung kita.

Tapi berhati-hati dalam pengambilan minyak ikan. Pastikan yang bebas daripada bahan-bahan logam berat dan tercemar seperti merkuri dan plumbum. Pastikan juga minyak ikan yang tinggi kandungan EPA dan DHA (omega-3).

Pilihan minyak ikan saya, semestinya OMEGA GUARD!!

#tsunamishaklee #omegaguard
#cintaTuRBO66


Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments