GLA Supplement Bakar Lemak

Tahu tak yang GLA pun berfungsi untuk membakar lemak? Wow...macam best je. Mana tak bestnya, kalau tujuan asal ambik GLA untuk stabilkan hormon, tapi dapat pulak benefit lain, dapat slim pulak tu. Syok kan?

Macamana GLA bertindak?


  • GLA (gamma linolenic acid) adalah asid lemak omega-6 yang sangat efektif dalam pembakaran lemak.
  • Bertindak meningkatkan metabolisme dengan menggunakan brown fat atau tisu  adipose, yang berfungsi untuk tenaga dan memanaskan badan. Brown fat tidak aktif pada mereka yang overweight, maka GLA akan mengaktifkan brown fat, lalu menyebabkan pembakaran white fat yang terkumpul di bawah kulit.
  • Dapat mengurangkan selera makan, di mana ia bertindak dengan meningkatkan paras serotonin yang membuatkan rasa kenyang walaupun makan dalam kuantiti yang sedikit.
  • GLA juga bersifat anti-radang dan diuretic (dikenali juga sebagai "water pills" yang membantu badan mengeluarkan lebihan air dan garam dalam badan melalui urin), maka ia akan membantu kulit untuk kekal lembap dan anjal walaupun berat berkurangan.

 

Dosage Harian


  • Cadangan pengambilan GLA adalah sebanyak 300mg - 2000mg sehari.
  • Untuk kesan yang lebih efektif, boleh dibahagikan pengambilan sebanyak 2 kali sehari.
  • GLA Complex Shaklee mengandungi 90mg GLA. Shaklee menggunakan borage oil kerana kandungan GLA yang lebih tinggi sebanyak 20-24%. Berbanding dengan EPO yang cuma ada GLA sebanyak 8-10% sahaja. Pilihan anda??

Jom cuba GLA Complex Shaklee!!! Tak rugi pun, sambil bakar lemak, sambil stabilkan hormon, sambil cantikkan kulit, sambil bersubur-suburan...hehehe.


Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments

  1. Cubalah gla complex skrg, mmg x rugi..mcm2 boleh dgn gla ni..kecil2 cili padi.

    ReplyDelete

Post a Comment