Jom Bakar Lemak & Kolesterol Raya

Bulan Syawal baru 10 hari berlalu, ada 20 hari lagi. Maknanya masih ada banyak lagi open house yang nak kena pergi, jamuan raya ofis, kengkawan, saudara mara, pendek kata aktiviti makan memang meriah lah sampai hujung bulan. Belum lagi masuk kenduri kahwin, majlis bertunang, dan sebagainya. Dah dijemput, tak kan lah tak pergi pulak. Dah pergi, tak kan lah tak jamah makanan yang terhidang, hehe...

Menu wajib raya, lemang, ketupat, rendang, nasi himpit, laksa, nasi minyak, satay, kambing golek, huhu...sedapnya. Bukan setakat sedap, kolesterol dalam badan pun mencanak lah naik. Risau lah pulak...baru je merehatkan perut bulan Ramadhan lepas, turun berat badan, sekarang tambah balik. Penyakit pun senang dapat. Ikutkan nafsu makan, memang sakit lah jawabnya.

So, kena selalulah beringat. Jom kita bakar lemak raya, kolesterol raya, supaya tak melarat nanti. Nak guna set yang mana? Set kurus lah...



Gabungan Lecithin, Alfalfa, dan Herb-lax, memang akan membantu memecahkan lemak, dan memudahkan proses pembersihan dan pembuangan. Bagi clear balik usus tu. Nak lagi power, guna Omega Guard untuk membakar lemak terkumpul di dalam badan.


Sebagai perisai kepada lemak-lemak dan kolesterol makanan yang bakal kita jamah, produk baru Shaklee, Phytocol-ST akan sangat dapat membantu kita. Phytocol-ST adalah pilihan semulajadi terbaik dengan pengambilan 2000 mg fitosterol setiap hari dan disarankan 100% Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).


Phytocol-ST Shaklee dirumus secara klinikal dengan bahan-bahan terpilih untuk membantu menghalang penyerapan kolestrol di dalam tubuh. Fitosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam sel membran tumbuhan. Ia menyerupai kolestrol dalam badan dan apabila kolestrol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap ke dalam sistem penghadaman badan. 

 

Sterols dan stenols ni akan menghalang kolestrol jahat (LDL kolestrol) dan akan merendahkan kolestrol jahat yang masuk ke dalam saluran darah manusia yang boleh menyumbatkan saluran darah.

So, sebelum pergi open house, telan dulu Lecithin, kemudian sebelum jamah makanan, telan pulak Phytocol ye. Dah balik rumah telan Omega Guard dan Alfalfa, sebelum tidur Herb-lax pulak. Haaa...bangun pagi esoknya senang je membuang, perut pun lega. Lemak dan kolesterol terhalang dari meresap ke dalam badan kita. Dapatlah maintain berat badan yang dah turun masa puasa hari tu kan...hehe. Jantung pun sihat. Memang complete package la...


Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments

  1. hari raya tetap maintain kurus dgn set kurus shaklee..sy mesti pilih!

    ReplyDelete
  2. terbaik! kalau tak berjaga2 ni.. cukup sebulan raya abes la kena upgrade saiz.. hihi~

    ReplyDelete
  3. memang best kurus ni!! terbaik!! dan mmg recommended utk semua

    ReplyDelete

Post a Comment