Boikot Shaklee?!


Rentetan krisis kemanusian di Gaza, ramai umat Islam di Malaysia yang mula mendapat kesedaran untuk memboikot mana-mana syarikat atau produk yang berkaitan dengan Israel. Salah satu jihad yang boleh kita lakukan. Boikot yang paling popular mestilah McDonald. Fast food yang memang menjadi kegemaran rata-rata seluruh rakyat Malaysia, termasuklah saya dulu. Huhu...takde kesedaran lagi dulu tu. Peminat tegar McD ada yang mempertikaikan kenapa perlu nak boikot? Mana bukti? Isu McD ni telah berlarutan sekian lama, so sila lah klik link ni http://www.juf.org/donate/matching_gifts.aspx.

Di website ni ada senarai syarikat-syarikat yang menyumbang kepada Jewish United Fund, yang menyokong zionist. Saya pun tak nak sentuh isu McD ni banyak sangat, kalau ada kesedaran, silalah boikot. Banyak lagi makanan lain yang sedap pun.




Shaklee pun nak kena boikot ke? Shaklee kan produk US, so kena lah boikot sama. Sabar...sabar...dengar dulu saya nak explain. Produk tu asal daripada mana tak penting, yang menjadi isu di sini adalah syarikat terbabit menyumbang kepada zionist atau pun tidak? McD terang-terang dah tersenarai dalam senarai penyumbang di website JUF tu, Shaklee ada tak? Takde pun kan...okay reda di situ. Sekali muncul plak satu bukti kononnya...tengok gambar di bawah ni;


Haishhh...okay, Keneseth Israel ni adalah Shaklee Independent Distributor (SID) ye, macam saya jugak. Dia guna bonus yang dia dapat dari Shaklee untuk menyumbang kepada Zionist Israel. So bukan Shaklee Corp ye, tapi individu itu sendiri. So kalau nak boikot, jangan beli Shaklee dari dia lah...as simple as that!


Tak percaya jugak, nah...Shaklee Corp sendiri dah keluarkan kenyataan...



Akhirnya Shaklee telah mengarahkan KI untuk membuang logo Shaklee daripada website beliau, untuk mengelakkan berlakunya sebarang kekeliruan lagi. Haaa..bagus tak Shaklee? Boleh check di website KI sekarang, dah takde dah logo Shaklee.


Tak perlu was-was lagi ye, produk Shaklee bukan saja terbukti bagus untuk kesihatan kita, malah dengan bonus Shaklee yang kami dapat ni, kami telah banyak kali dipesan oleh leader-leader kami untuk memperuntukkan sebahagian daripadanya ke jalan Allah. Kalau KI boleh derma ke Zionist, kita boleh jugak derma ke tabung Gaza. Betul tak?

Nak beli Shaklee?? Jangan segan nak contact saya...kalau segan jugak, klik link di bawah ye, anda akan terus boleh beli vitamin Shaklee secara online. Pilih je mana-mana vitamin yang anda nak, senang sangat okay!!

Online Order - Vitamin Shaklee

Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments

  1. Dgn penerangan yg jelas di atas, jgn ragu2 lg menggunakan produk shaklee k..anda yg rugi tau.. ;)

    ReplyDelete
  2. Isu tengah panas ni, kontroversi terhangat di pasaran.
    Apa-apa pun, pihak Shaklee dan jelaskan secara terbuka. Harapnya tak ada yang masih ragu2 dan was2.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..statement yang jelas dan nyata di situ..
    kalau tak percaya lagi..taktaulah nak kata ape..huhuh

    ReplyDelete

Post a Comment