Healing Crisis...normal ke?

Pernah tak bila kita beli sesuatu produk, kemudian di awal penggunaan kita rasa kesan negatif? Selalu kan...saya pun selalu jadi mcm ni. Dulu kalau beli pencuci muka baru, mesti jerawat akan naik. Lama-lama baru okay kan. Samalah jugak dengan supplement. Kalau baru pertama kali nak cuba supplement, mmg akan rasa beberapa kesan negatif utk seketika. Ini yg dinamakan "Healing Crisis".


Apa penyebab Healing Crisis?


Badan kita mengumpul toksin daripada pemakanan yg kita ambil setiap hari.
Bahan perisa makanan, sisa bahan pencemar pertanian dalam daging, tanaman, hasil tenusu, kehadiran logam berat dalam makanan laut seperti ikan, kerang, dll serta air minuman kita menjadi sumber wujudnya toksin dlm badan. Disebabkan kesedaran kesihatan, kita mengambil supplement utk menjaga kesihatan badan kita. Apabila supplement ini mula bertindak, sel-sel badan akan mula mengeluarkan toksin tetapi organ-organ perkumuhan badan seperti hati, buah pinggang, paru-paru, usus besar, dan kulit tidak dapat bertindak dgn cepat utk menyingkirkannya. Toksin ini akan berada di dalam badan utk sementara waktu sebelum ia berjaya disingkirkan sepenuhnya, dan ini yang menyebabkan kita mendapat simptom-simptom seperti demam, pening kepala, loya, mual, sakit perut, cirit-birit, keletihan, dan lain-lain. Ini bermakna badan kita di dalam proses penyembuhan, dan sedang berfungsi dgn baik.
Berapa lama Healing Crisis berlaku?

Setiap individu adalah unik dan tidak sama di antara satu sama lain, dan cara badan kita bertindak atau berfungsi adalah bergantung kepada masalah yg dialami masing-masing. Jadi sukar utk ditentukan berapa lama kita akan mengalami Healing Crisis ini. Boleh jadi hanya utk beberapa hari, seminggu, sebulan, atau lebih dari itu. Walaubagaimana pun, kita hendaklah merujuk kepada pakar perubatan jika kita ada masalah kesihatan yg teruk sebelum mengambil sebarang supplement. Terdapat juga cara utk mengurangkan simptom-simptom healing crisis kita ini, adalah dgn mengamalkan minum air kosong sebanyak 3L sehari. Pengambilan cecair seperti air dgn banyak dpt membantu melancarkan proses penyingkiran toksin atau detoksifikasi ini.

Kesimpulan

Sebenarnya, Healing Crisis ini adalah normal dan baik utk badan kita walaupun kita akan berasa tidak selesa. Ini menandakan badan kita sedang berfungsi dgn sepatutnya, dgn menyingkirkan toksin, kotoran, dan ketidakseimbangan di dalam badan. Jangan panik, bersabar, dan yg penting minum air kosong dgn banyak ye. No pain, no gain!!


http://www.mizzaiza.com/2013/10/awas-toksin-dalam-badan.html
http://www.naturalnews.com/036968_healing_crisis_detoxification_liver_health.html
http://www.undergroundhealth.com/healing-crisis-when-its-good-to-feel-bad/

Nak beli supplement secara online? Senang saja, klik link di bawah dan anda akan terus dapat membuat pembelian di website rasmi Shaklee. Boleh pilih supplement yang anda mahukan ye...mudah, pantas, dan selamat!!
Order Online - Vitamin Shaklee
Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments