Apa? Shaklee?

Pengalaman pertama saya dgn Shaklee bermula 2 tahun lepas, selepas bersalin my second daughter, Zahra...dari anak pertama, Esha, ke anak kedua, Zahra, saya mmg akan breasfeed mereka.

Alhamdulillah, masa Esha dapatla dia fully breastfeed sampai setahun lebih, then I got pregnant Zahra baru la Esha dah perlahan-lahan berhenti breastfeed. Masa Zahra pulak mmg dah berazam nak fully breastfeed sampai dia 2 tahun.

So balik dr habis berpantang, mcm biasala rutin harian di ofis sesi mengepam 2x sehari...time pukul 10am dan 4pm adalah masa mengepam saya di surau ofis...mula-mula mmg meriah, dptla 12oz - 16oz per day. Makin lama kerja makin byk, dah mula sibuk dgn meeting la, discussion la, sampai selalu miss pumping session.

Well, semua tahu kan bila kita makin kurang mengepam, production susu pun makin kurang la lama-lama nnt...so itu la yg terjadi, semakin kurang susu yg saya dapat. Sedihnya tak payah ckp la bila tgk hasil yg makin sikit, dan mula la misi carian dgn Encik Google "cara nak tambah susu badan"...hehe...macam-macam tips ada, termasukla mengenai "Alfalfa".

Wah, macam menarik...kemudian sembang-sembang dgn ofismate pun ada yang ckp pasal Alfalfa tapi masa tu Shaklee tak famous sgt so memang tak tahu pasal Shaklee. Sampaila suatu hari tu member depan meja tanya...Mel, hang breastfeed kan? Terkejut jgk dia tanya camtu, dahla dia lelaki...hehe...malu jgk la...angguk jela...then dia ckp tak nak try supplement tambah susu ke? Wife aku jual Shaklee...hehehe...macam org mengantuk disorongkan bantal, terus saya mintak pamplet ke brochure ke pasal Shaklee, and terus contact wife dia (mommy Fara Fadzil).

So Alfalfa adalah produk Shaklee yg pertama saya try, and sangat berpuas hati...Alhamdulillah susu kembali meriah dan dapat sehingga 20oz per day. Bukan tu je, banyak pulak side effect yg saya dpt dr Alfalfa ni...nak tahu apa? Tunggu my next entry...hehehe


Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments