Kurus Dengan Sihat Cara Shaklee

kurus dengan sihat

Korang pernah tengok orang jual set kurus promote macam ni tak?

"Tak perlu bersenam, Tak perlu berlapar, hanya makan XXX anda akan kurus dalam masa 3 minggu"

Hati-hati sebab ia mungkin mengandungi anti obesity drug yang biasanya digunakan oleh doktor untuk pesakit yang mengalami obesiti yang tidak terkawal. Nak kurus dengan sihat bukan dengan cara macam ni.

Sihat cara Shaklee ialah dengan mengubah gaya hidup kita 😉


(1) BERSENAM

Wajib okey...wajib. Ia adalah simulasi pergerakan tubuh badan yang lamaaaa kita tak buat. Yelah bayangkan kalau kerja office tu, dari pagi sampai petang eksesais tangan je... bila nak gerakkan tubuh badan kan. Otot tak bergerak lama-lama boleh jem. Sebelum masuk umur 35 tahun, bersenam mesti jadi amalan. As easy as buat jumping jack & squat tiap-tiap pagi je. Kalau burpee & plank lagi bagus. Apa lagi kalau lari 10km everyday kan 😏


(2) AMALAN PEMAKANAN SIHAT

Ramai yang salah faham. Ramai ingat kalau dah makan vitamin, makan-makan ni tak perlu jaga sangat. Dan kalau dah jaga makan, tak payah dah makan vitamin. Hakikatnya kita wajib jaga makan & makan vitamin. Kenapa??? Sebab zat makanan kita dah berkurang daripada asalnya. Ditambah pulak macam-macam pencemaran. Makan makanan organik ke tetap kena makan vitamin. Kecuali ada orang cipta mesin masa & kita semua balik ke zaman Neolitik.


(3) KURANG KUANTITI, TINGKAT KUALITI

Pernah dengar MALNUTRISI? Malnutrisi bukan tak cukup zat, tapi zat yang tidak seimbang. Kita mungkin makan banyak, tapi yang banyak tu adalah lemak, kalori. Sudahnya badan kita nampak 'sihat' tapi hakikatnya dalaman kita sakit! Yang belum detox cubalah buat program Detox Shaklee. Buang segala benda tak berfaedah dari badan kita.


Shaklee bukan sekadar produk & bisnes tau... Shaklee ni adalah lifestyle. Lifestyle Shaklee adalah HIGH CLASS 😊


kurus dengan sihat


Nak beli set detox? Klik je link bawah ni ye...
Beli Set Detox Shaklee Online



Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments