Dah Amalkan Makanan Seimbang, Perlu Lagi Ke Supplement?

"Saya dah makan sayur dan buah, tak payah ambik supplement dah..."

"Saya dah amalkan pemakanan seimbang setiap hari, keperluan nutrisi saya dah cukup."


Korang tau tak, buah dan sayur yang dijual di kedai biasanya adalah buah yang ditanam secara GMO - untuk mendapatkan hasil yang lebih cepat & banyak. Dipetik sebelum masak & diperam sehingga ranum untuk dijual. Kandungan nutrisi pun dah berkurang.


Hasil kajian menunjukkan untuk mendapatkan kandungan zat besi yang sama dengan sebiji epal pada tahun 1950 adalah sama dengan 26 biji epal pada tahun 1998!! So kalau tahun 2017 berapa banyak pulak?



Kandungan mineral dalam tanah pun semakin berkurang. Pencemaran ada dimana-mana. Maknanya, tumbuhan yang kita makan pun sudah tidak dapat membekalkan nutrien yang cukup kepada badan kita.



Kepentingan Supplement


Supplement ni umpama baja. Dia hanya cukupkan apa yang kurang daripada makanan harian kita. 100 tahun dulu mungkin diet harian kita cukup vitamin dan mineral. Sekarang dah tak sama ye.

Kalau rasa kesihatan makin bagus, badan makin bertenaga selepas makan supplement, maknanya selama ni nutrisi tu tak cukup dalam diet harian kita. So kena konsisten amalkan supplement.

Nak pilih supplement pun jangan sebarangan jugak. Nanti tak pasal-pasal dapat masalah lain pulak. Kalau nak tau supplement apa yang terbaik, whatsapp kekmel ye


Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments