Masalah Keputihan Buat Suami Menjauhkan Diri, Atasi Segera Sebelum Parah

masalah keputihan

Masalah keputihan selalu dialami oleh orang perempuan. Ianya normal jika keputihan tersebut datang pada waktu kita hampir haid. Tidak normal jika ianya sentiasa berlarutan, datang dengan kuantiti yang banyak, berwarna kuning atau hijau, mendatangkan kerengsaan dan kegatalan, serta berbau.

Tapi jangan ada pulak yang keliru dengan lendir yang datang ketika kita subur ye. Lendir tu lain dengan masalah keputihan, dan sangat penting untuk hubungan intim dengan suami. Bertindak sebagai pelincir, dan juga untuk memastikan persenyewaan ovum dan sperma dapat berlaku. Asalkan ianya jernih, likat seperti putih telur, dan tidak berbau, kita tak perlu risau.

Saya dah lama tak kena keputihan. Bila dekat nak period baru ada, itu pun dalam kuantiti yang sedikit, dan tidak mendatangkan rasa ketidakselesaan pun kepada saya. Tapi Isnin lepas, saya tiba-tiba didatangi keputihan yang sangat tidak menyelesakan. Miss V saya jadi gatal, dan keputihan tu berwarna kuning. Ini menandakan saya dah terkena jangkitan kuman. Huwaaaaaa...saya sangat stress!!!

Banyak faktor yang boleh menyebabkan kita terkena jangkitan kuman pada bahagian miss V. Masalah saya berlarutan sehingga hari Selasa. Saya kena buat sesuatu, ianya sangat mengganggu rutin harian saya.

masalah keputihan

Feminine Wash Alfalfa

masalah keputihan


Saya teringat petua dari neni Shaklee saya, Master Lydzar, mengenai feminine wash Alfalfa. Stok Alfalfa Complex Shaklee memang sentiasa ada di rumah. Supplement wajib saya setiap hari ye alfalfa ni. So why not saya try buat feminine wash alfalfa pulak.

Cara-caranya:

1. Ambik dalam 5 biji Alfalfa Complex Shaklee, tumbuk sehingga hancur, atau nak larutkan dalam air suam pun boleh. (Tapi saya tak sabar nak tunggu dia larut, so saya tumbuk dengan lesung batu, hehe)

2. Serbuk alfalfa tadi saya campurkan dengan segayung air, kacau sehingga larut. Nak tambah air suam pun boleh.

3. Cuci bahagian miss V dengan air tersebut.

4. Ulangi setiap hari sehingga masalah keputihan hilang.


Saya buat pada malam Selasa sebelum tidur. Esok paginya bangun, kegatalan dah hilang, dan takde keputihan langsung sepanjang hari tersebut!! Pantyliner saya kering okay, wahhhh!!!! Miss V saya telah kembali sihat, ahaks ;)

Jika suami menjauhkan diri kerana masalah keputihan kita, kembalikan keintiman suami isteri dengan Alfalfa Complex Shaklee. Amalkan setiap hari, cik abang pasti tersenyum manja bila bersama. Ibarat getah yang longgar kembali ketat. Sekali sekala jadikan sebagai pencuci bahagian sulit untuk miss V yang sentiasa sihat, dan segar. Konfem cik abang tak lari punye, hehe...

masalah keputihan

masalah keputihan



Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments