Cyberjaya Putrajaya Perdana Twin City Marathon 2014

Dah masuk 2015 baru nak share cerita pasal ni...hehe...better late than never right?

cyberjaya twincity marathon 2014


Pertama kali saya join marathon sepanjang hidup saya. Masa sekolah dulu, saya bukanlah atlet untuk sukan yg jarak jauh ni. Saya sprinter je, 100m dan 4x100m je yang saya mampu. Lebih dari tu memang saya akan semput, nafas tak cukup panjang...hehe...tapi jangan tak tau, Gunung Kinabalu dah 2 kali saya tawan tau ;)

Dua bulan sebelum tarikh untuk marathon ni saya dah start aktifkan diri di gym. Untuk build balik stamina saya yang dah lama tak bersenam. Maklumlah, sejak dah jadi mak ni liat sikit nak bersenam, hehe...

Hari marathon itself, pagi tu saya telan sesudu besar VIVIX untuk boost tenaga, dan bancuh satu liter PERFORMANCE DRINK untuk kekal terhidrat.

cyberjaya twin city marathon 2014

cyberjaya twin city marathon 2014

Pagi yang sejuk dan nyaman, memang best berlari-lari. Saya join Fun Run 5km je, sebagai permulaan kan. Lari sikit, jalan...lari sikit, jalan...haha...nama lagi fun run kan, ahaks...

Dalam 200m lagi nak menuju garisan penamat, barulah saya tambah pecutan...sambil on the phone pulak tu, hahaha...pemangkin semangat ;)

Alhamdulillah, saya berjaya menamatkan larian 5km dalam masa 40minit. Semput ke cramped ke takde dah, seperti zaman sekolah dulu. Syukur...terima kasih Shaklee!! InsyaAllah boleh join event marathon yang lain pulak lepas ni.

Dah dapat medal, its photoshoot time!!!! Enjoy!!!

cyberjaya twin city marathon 2014
Bersama geng Rich Family - Tok Sudin, Neni Lydzar, Husna, Mami Fara, Cneo, dan Ilah

cyberjaya twin city marathon 2014

cyberjaya twin city marathon 2014

cyberjaya twin city marathon 2014

cyberjaya twin city marathon 2014
Bersama mami ku, Fara

cyberjaya twin city marathon 2014

Last word, tq neni sebab "paksa" kami join marathon ni, haha...memang seronok ;)


Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments