Ibu Tabah Hadapi Cabaran Bayi Pramatang, Ini Rahsia Beliau

Bayi pramatang atau premature baby merujuk kepada bayi yang dilahirkan awal dari sepatutnya, 36 minggu dan ke bawah. Kehamilan yang lengkap ialah selama 40 minggu. Paru-paru premature baby ni belum bersedia untuk berfungsi sepenuhnya dan perlu diletakkan di dalam incubator di NICU selama beberapa bulan sehingga bayi tersebut benar-benar kuat untuk bernafas dengan sendirinya dan mencapai berat badan di tahap yang memuaskan.

bayi pramatang

Bayangkan cabaran yang perlu dihadapi oleh ibu premature baby ni. Sakit bersalin tak habis lagi, dah kena jaga baby di hospital pulak, ulang-alik setiap hari dari rumah ke hospital ketika dalam pantang, dan perlu bagi susu ibu kepada bayi mereka.

Boleh rujuk website kementerian kesihatan ini, http://www.myhealth.gov.my/index.php/bayikanak-kanak/kesihatan-bayi-baru-lahir/bayi-pramatang

Memang menguji kekuatan mental dan fizikal kan? Badan lemah, luka bersalin pembedahan lambat pulih, kemudian susu ibu pulak kurang kerana tiada rangsangan daripada bayi. Itulah antara cabaran yang terpaksa dihadapi oleh ibu-ibu yang melahirkan bayi pramatang ni.

Tapi ada yang berjaya tau…setiap masalah pasti ada jalan penyelesaian.  Kisah benar ye…jom tonton video bawah ni, tentang cabaran yang dihadapi oleh Hidayah.



Itu kisah Hidayah, kawan saya Ira pun ada pengalaman melahirkan bayi pramatang, kembar tiga lagi tau....lagi lah mencabar. Semangat memang kena kuat, dan sokongan orang sekeliling sangatlah diperlukan oleh mereka.


Apa Shaklee boleh bantu ibu bayi pramatang ni?


bayi pramatang

Rangkaian supplement dan vitamin yang betul dapat membantu membekalkan keperluan nutrien yang penting untuk ibu-ibu di dalam pantang. Rata-rata feedback yang positif yang saya dapat daripada mereka yang consume Set Berpantang Shaklee ni.

Badan kembali bertenaga, luka cepat pulih, kesihatan bertambah baik, production susu pun meningkat!! Alhamdulillah....

So ibu-ibu yang melahirkan bayi pramatang ni, jangan bersedih dan stress. It's not good for you and also your baby. Saya boleh bantu anda untuk hadapi cabaran ni. Tiada yang mustahil, selagi kita terus berusaha dan tawakal. InsyaAllah ;)


Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments