Ibu Berkerjaya Dan Menyusukan Anak Selalu Letih? Baca Tips Menyusui Untuk Ibu Yang Bekerja

Tips Menyusui Untuk Ibu Yang Bekerja


Dilema ibu berkerjaya dan menyusui....

Baru habis berpantang, dah nak start kerja balik. Dapat 2 bulan je berehat. Nak kata berehat tu tak lah kan, ibu moden sekarang ni, masa dalam pantang dah sibuk urus rumah, anak-anak lain lagi nak jaga, ada yang dah drive kereta okay...hebat tak hebat ibu-ibu zaman sekarang ni. Ada yang berpantang sendiri lagi kesian, semua kena buat sendiri.

Masuk ofis balik, kena setelkan kerja yang berlambak-lambak. Kena curi masa nak pam susu lagi. Memang terkejar-kejar. Sampai rumah je dah nak masak untuk family, kemas rumah, layan anak, tu belum layan suami lagi....haishhh....memang salute pada semua ibu-ibu yang berkerjaya ni. Such a superwoman!!!

Ada tak tips menyusui untuk ibu yang bekerja? Nak tambah tenaga, tak nak lemau je kat ofis, muka masam je kat rumah. Bila stress mula lah stok susu merudum. Nak tak nak je susu keluar, kesian baby.


Tips menyusui untuk ibu yang bekerja


  • Badan kita perlukan nutrien yang cukup untuk menghasilkan susu ibu yang berkualiti.
  • Pemakanan memang kena jaga, bukan masa dalam pantang je jaga makan. http://pama.karangkraf.com/makanan-perlu-elak-ketika-menyusu-1.261317
  • Minum air kosong dengan banyak, at least 2L sehari.
  • Kena rajin pam susu walaupun kita direct breastfeeding. Pam sehingga breast benar-benar kosong.
  • And kena selalu direct breastfeeding jugak, untuk galakkan stimulasi penghasilan susu.
Boleh refer artikel ni, http://www.babycenter.com.my/a1029134/diet-untuk-wanita-sihat-yang-menyusui

Jom tengok pengakuan mommy Dilla Jalil ni, cara beliau mengembalikan tenaga, untuk kekal aktif sebagai seorang pekerja, isteri, dan ibu. Pengakuan ikhlas beliau dan suami ;)





Bila sibuk, saya akui memang pemakanan tak terjaga. Sebab itu saya pun ambik supplement, untuk tambah balik nutrisi penting dalam badan.

Multivitamin, b-complex, vitamin c antara supplement wajib yang diperlukan untuk kekal bertenaga sepanjang hari, kekal fokus ketika bekerja, dan maintain pengeluaran susu ibu. Kalsium juga penting untuk menampung keperluan kalsium ibu yang menyusukan anak.

Tips Menyusui Untuk Ibu Yang Bekerja

Ni antara set supplement Shaklee yang sangat bagus dan disyorkan kepada ibu-ibu menyusui yang ingin kembali bertenaga dan cergas dalam melakukan aktiviti harian, di samping memastikan stok susu kekal banyak.

Tips Menyusui Untuk Ibu Bekerja


Jangan pikir lama-lama, cuba dulu, konfem puas hati. Pelaburan kesihatan yang berbaloi-baloi...ramai yang dah dapat kesannya. Mommy Dilla Jalil dah, saya pun dah, anda bila lagi? Meh PM saya meh ;)


Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments