Hilang 5kg!!


Selasa lepas saya timbang berat, terkejut tak sangka betul. Macam tak percaya je, hehe...nak tahu tak saya dah turun 5kg!!! Wah, tak sangka...last timbang masa raya puasa hari tu, so lebih kurang 2 bulan lebih lah. Saya takdelah diet giler-giler pun, tapi Alhamdulillah dapat jugak turun berat. Sekarang dah dapat berat masa sebelum first pregnancy dulu ;)

Apa rahsia?

  • makan 3 kali sehari ~ ye, ni sangat penting. Jangan skip makan breakfast, lunch dan dinner, untuk kekalkan metabolisme badan.

  • kawal kuantiti makanan yang diambil ~ saya makan breakfast dan lunch agak heavy, cuma dinner saja saya makan dalam kuantiti yang sedikit.

  • minum air kosong lebih 2L sehari ~ air penting dalam proses pembakaran lemak

  • pengambilan supplement ~ ESP, alfalfa, lecithin, omega guard, dan herb-lax adalah teman setia saya untuk mengurangkan berat dan membakar lemak


Next target nak dapatkan berat zaman anak dara, so ada 3kg lagi yang perlu dibuang. Boleh tak saya capai misi saya ni? Hehe...kena tambahkan senaman dalam rutin kurus saya ni...sejak dah ada anak, susah dah saya nak bersenam. Dulu saya rajin swimming, sekarang bawak anak-anak pulak swimming, mama kena tengok dorang je, hehe...

I can do it!!! Jom bersama-sama saya ;)


Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments

  1. Betul tu..saya setuju..makan secara teratur dan kerap juga membantu penurunan berat badan

    ReplyDelete
  2. uuiiiiii.... cayalahhh dah turun berat!
    chaiyooookkk mel..u can do it! :)

    ReplyDelete
  3. Mesti boleh. Go go kak. Moga berjaya. Hehe
    Jemput join SEGMEN AWESOME BLOGGER BLOGLIST kat blog IM :)

    ReplyDelete

Post a Comment