Vivix Terbukti Mampu Mengurangkan Kadar Pemendekan Telomere


Telomere sana, telomere sini. Well, korang tahu ke apa tu telomere?

Pada yang minat tengok movie, kekmel suggest korang tengok cerita Age of Adaline. Dalam cerita tu, Adaline mengalami kemalangan dan disambar petir yang menyebabkan telomere dia membeku! Kesannya, proses penuaan Adaline terhenti dan dia kekal muda berpuluh-puluh tahun kemudiannya.


Ye, ini cerita fiksyen je, sekadar hiburan. Tapi telomere tu wujud. Nak bagi korang paham secara ringkasnya apa itu telomere.


TELOMERE

Telomere ni adalah pelindung atau penutup pada sel-sel DNA badan kita. Dia ada kat hujung sel, macam hujung tali kasut tu. Kalau telomere ni takde, sel akan rosak dan mati. Bila banyak sel mati, badan pun akan mudah sakit dan proses penuaan berlaku dengan lebih cepat.


And yes, telomere ni akan memendek seiring dengan peningkatan usia kita. Faktor persekitaran pun akan mempercepatkan lagi proses pemendekan telomere tu.

Cerita kena sambar petir pastu telomere membeku tu memang la rekaan, haha. Tapi kita boleh mengurangkan kadar pemendekan telomere tu.

Bila telomere lambat pendek, sel-sel badan pun akan bertahan lebih lama. Kesan penuaan pun dapat dikurangkan, badan akan lebih sihat dan cergas.

Ada banyak sebab kenapa kita mesti pastikan badan kita sentiasa sihat dan cergas, bukan untuk elak tua dan mati ye.


Kaitan Vivix & Telomere

VIVIX dah dikaji dan terbukti dapat membantu mengurangkan atau melambatkan kadar pemendekan telomere ni. Siap ada patent dah pun.

Boleh baca jurnal tentang kajian ni di link bawah ni;

http://www.jfoodnutrition.org/article/154/10.11648.j.jfns.20180605.13


"TELOMERES YANG LEBIH PANJANG"
"Dalam satu ujian klinikal awal, pengguna vivix akan mengalami pemendekan telomere 40% lebih perlahan berbanding dengan mereka yang dalam kumpulan yang sihat dan tiada apa-apa penyakit."







Patutla geng-geng Shaklee yang minum Vivix ni maintain awet muda kan 😉

#TelomereEffect


Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments