Bahayanya Soya Jika...

Sekarang hangat isu mengenai soya pula, tentang bahayanya soya. Sana-sini bagitahu jangan ambil soya, jangan minum soya, BAHAYA!! Soya tak bagus untuk wanita, soya penyebab penyakit kanser, soya boleh membahayakan kesihatan.


Siapa yang tak kaji, memang akan percaya bulat-bulat lah kan, terus tak nak minum soya dah. Setiap yang dicipta Allah ada kebaikan dan khasiatnya yang tersendiri. Dalam Quran dah bagi tahu apa yang tak boleh dimakan dan diminum. Mari kita baca sikit, ciri-ciri soya yang menyebabkan ianya jadi bahaya.


ADAKAH SOYA ANDA SELAMAT?



  • KACANG SOYA TIDAK ORGANIK (menggunakan baja kimia, pestisid, etc) – mengandungi khasiat yang rendah tapi tinggi nitrat. Kandungan nitrat yang tinggi membawa risiko KANSER!!!


  • KACANG SOYA GMOlebih murah untuk menghasilkannya, dan lebih berisiko kepada kesihatan pengguna kerana ia menghasilkan toksin!


  • 9 ASID AMINO adalah penting untuk proses penghasilan hormon, antibodi dan enzim. Kekurangan asid amino perlu ini menjadikan tubuh kita kurang berkesan untuk menjalankan proses-proses penting dalam tubuh.



  • KACANG SOYA DIPROSES DENGAN ALKOHOL – mengurangkan kadar isoflavone hingga 88%! Isoflavone adalah bahan yang mengurangkan risiko kanser. Ia juga penting dalam tindakan hormon dan jisim tulang.



  • BAHAN ANTI-TIROID & ANTI-PERTUMBUHAN menyebabkan fungsi tubuh terganggu dalam meningkatkan risiko kanser.


  • KACANG SOYA YANG DIPANASKANmerosakkan kandungan proteinnya!


  • KACANG SOYA YANG DIPROSES (DIBUANG MINYAKNYA)menjadi berasid. Kalsium yang ditambahkan akan menjadikannya neutral semula.



Sanggupkah anda merisikokan diri dengan mengambil langkah yang tidak selamat, sedangkan anda sebenarnya ingin menjaga kesihatan? Mungkin anda dah pernah baca tentang risiko penyakit kanser yang disebabkan oleh soya.. seperti yang digembar-gemburkan.
Jadi dapatkan soya yang berkualiti dan selamat...

Macam susah je nak jumpa soya yang selamat ni. Tak susah pun, ESP Shaklee kan ada...Alhamdulillah, bertahun-tahun consume ESP, kesihatan bertambah baik dengan izin Allah ;)

Meh baca sini, kenapa ESP lain dari soya yang lain --> Kenapa ESP




Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments

Post a Comment