Tingkatkan Tenaga Sel Kita Dengan CoQ10


Apakah itu CoQ10?
  • CoQ10 atau Coenzym Q10 merupakan nutrien larut dalam lemak yang terdapat dalam hampir kesemua sel.
  • Merupakan antioksidan semulajadi.
  • Bertanggungjawab untuk penghasilan tenaga di setiap sel. Ia didapati di dalam mitokondria, yang merupakan kilang tenaga untuk sel. 
CoQ10 bertindak sebagai "spark plug" untuk memulakan proses penghasilan tenaga untuk menukarkan makanan kepada tenaga.


Mengapa CoQ10 penting?
  • untuk kekal bertenaga
  • memperbaiki sistem peredaran darah
  • untuk kesihatan kesuburan
  • kulit yang berseri
  • ketajaman minda

🌸 Mengekalkan Tenaga

CoQ10 mampu meningkatkan tenaga dan membuatkan kita kekal bertenaga sepanjang hari. Ia juga mampu meningkatkan kekuatan otot dan mempercepatkan proses penyembuhan luka, dengan itu dapat menyokong gaya hidup aktif kita.


🌸 Peredaran Darah Yang Sihat

CoQ10 memberi banyak manfaat kepada jantung;
  • menguatkan otot jantung
  • peredaran darah yang sihat
  • mengurangkan risiko penyakit jantung
CoQ10 paling banyak didapati di dalam jantung kerana jantung menggunakan paling banyak tenaga untuk mengepam darah ke seluruh badan. Badan kita menghasilkan CoQ10 yang diperlukan oleh jantung, tetapi seiring dengan peningkatan usia, penghasilan CoQ10 ini juga akan berkurangan. Ini akan menyebabkan jantung kita tidak lagi mampu bekerja dengan baik.


🌸 Kesihatan Kesuburan Suami Isteri

Manfaat kepada CoQ10 kepada kesuburan;
  • meningkatkan pergerakan sperma
  • meningkatkan kuantiti sperma
  • memperbaiki kualiti ovum
  • peluang tinggi untuk persenyawaan
CoQ10 akan bertindak sebagai antioksidan yang akan melindungi sperma daripada kerosakan akibat radikal bebas (seperti merokok), lalu akan meningkatkan bilangan sperma yang terhasil. Selain itu, semakin banyak CoQ10 dalam mitokondria, semakin cepat pergerakan sperma.

Satu kajian telah dijalankan dan mendapati, daripada 228 lelaki yang tidak subur, 114 lelaki telah diberikan 200mg CoQ10 setiap hari, manakala 114 lelaki lagi sebagai kawalan. Keputusan jumlah sperma dan pergerakan sperma adalah seperti berikut;
tingkatkan tenaga sel
Peningkatan jumlah sperma dan pergerakan sperma pada 114 lelaki yang mengambil CoQ10
       

Bagi wanita pula, ovum mengandungi mitokondria yang paling tinggi berbanding sel yang lain. Oleh itu, kepekatan CoQ10 yang tinggi dalam ovum akan meningkatkan tahap tenaga dan memberikan kualiti ovum yang lebih baik untuk pembahagian sel.


🌸 Menjadikan Kulit Lebih Berseri

CoQ10 bermanfaat kepada kulit wajah dengan menjadikan kulit lebih tegang dan kurang berkedut. Kulit lebih halus dan anjal, serta menjadikan kulit kelihatan lebih muda dan sihat.

CoQ10 turut bertindak sebagai pelindung kulit muka daripada sinaran UV. Ia juga memberikan tenaga dalam proses pembaikan dan penghasilan sel kulit.

CoQ10 meningkatkan kandungan epidermal kedua-dua lapisan permukaan kulit dan lapisan dalam epidermis, serta meningkatkan potensi antioksida kulit.

tingkatkan tenaga sel
Kesan pengambilan CoQ10 selepas 12 minggu


🌸 Ketajaman Minda

tingkatkan tenaga sel

CoQ10 berperanan dalam meningkatkan ketajaman minda terutama sekali warga emas;
  • menjadikan lebih fokus dan peka
  • mengurangkan risiko penyakit berkaitan dengan penuaan seperti Alzheimer dan Parkinson
  • meningkatkan daya ingatan dan pembelajaran


Begitu banyak khasiat CoQ10 ini kepada kita. Tubuh kita boleh menghasilkan CoQ10, namun keupayaan ini mula menurun pada usia 20 tahun dan berkurangan secara mendadak pada usia 40 tahun dan berterusan sehingga 80 tahun.
** Terdapat kajian menunjukkan golongan yang mengambil statin (ubat untuk merendahkan kolesterol), mereka memerlukan jumlah CoQ10 yang lebih tinggi kerana ubat tersebut mengurangkan penghasilan CoQ10 dalam badan sebanyak 40%!

Oleh itu pengambilan secara supplement atau daripada makanan adalah perlu. Kita disarankan mengambil 100mg CoQ10 setiap hari untuk mengekalkan fungsi badan yang optima.

tingkatkan tenaga sel



CoQ-Trol Plus Shaklee

Shaklee telah memperbaharui produk CoQ10 mereka, dengan memperkenalkan CoQ-Trol Plus. Ianya bukan hanya mengandungi CoQ10, malah turut ditambah dengan Resveratrol dan Tocopherol untuk kesan yang lebih baik.

Seperti yang kita tahu Resveratrol membantu meningkatkan prestasi sel ke tahap optima sekaligus menambah jumlah mitokondria dalam sel. 

tingkatkan tenaga sel



CoQ-Trol Plus turut mengandungi minyak zaitun untuk membantu penyerapan yang lebih unggul. Sistem penyerapan minyak zaitun ini telah pun dipatenkan.

tingkatkan tenaga sel

Sebagai nutrien yang diperlukan oleh stesen-stesen penjana tenaga, CoQ10 diperlukan untuk mengecas badan & memperbaharui tenaga agar badan anda berfungsi lebih efektif.

Gabungan Resveratrol (sejenis Polifenol) dan CoQ10 di dalam CoQ-Trol ini akan memberikan kesan yang lebih baik kepada badan kita.



Sebotol CoQ-Trol Plus hanya berharga RM148.75. Jika anda ingin membeli menggunakan kredit/debit kad anda, boleh klik link di bawah ini untuk pembelian melalui Shaklee online.
Buy CoQ-Trol Plus Online



Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments