Landmark Study Kajian Menyeluruh Tentang Keberkesanan Supplement

Time kelas sains masa sekolah dulu kalau nak buktikan apa-apa mesti kena buat eksperimen kan? Untuk dapatkan bukti sahih kepada hipotesis kita. Claim macam-macam tapi takde bukti dari segi saintifik memang tak dilayan lah.

Mana calculation atau equation? Mana hasil eksperimen? Semua ni takde sori lah nak dapat markah...hehe...betul tak?

Dengan lambakan supplement di pasaran sekarang, masing-masing kata supplement mereka hebat, berkesan, selamat, etc...tapi mana bukti? Testimoni sahaja lah bukti mereka. So boleh percaya tak?


landmark study shaklee

But when it comes to Shaklee, saya tak perlu nak susah-susah pikir dengan bukti-bukti ni sebab Shaklee dah ada LANDMARK STUDY! Landmark study Shaklee ni adalah satu kajian menyeluruh tentang keberkesanan supplement, yang boleh menjadi rujukan kepada semua pihak dalam bidang yang sama. CEO Shaklee sendiri, Mr Roger Barnett, meminta untuk dijalankan landmark study ini ke atas vitamin Shaklee.

Sebab dia pun rasa tak puas hati bila orang asyik cakap vitamin Shaklee ni best, vitamin Shaklee ni berkesan dan sebagainya. Yelah, semua orang boleh claim the best dengan cakap-cakap je tapi bukti hitam putih belum tentu ada.

So terhasil lah Shaklee's Landmark Study yang dijalankan oleh Universiti of California, Berkeley, yang dilantik oleh National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES). Diketuai oleh Dr Gladys Block. Result kajian yang telah dipublish, dilakukan pula peer reviewed publication oleh 3rd party scientist yang langsung takde kepentingan dalam Shaklee, bagi mensahihkan lagi keputusan dari tim Dr Block.

Haaa...berapa banyak tapisan kan. Bukan mudah untuk satu-satu company tampil berani menjalankan landmark study ni. Sebab kalau result teruk pun akan tetap dipublishkan. Takde sorok-sorok. Tapi Shaklee tak takut, malah memang approach NHANES untuk landmark study ni dijalankan.

Oh ye, ada yang kata landmark study ni sekadar survey je. Opss, anda silap ye sebab bukan setakat survey, tapi blood test, lab test ada dijalankan ke atas penguna-pengguna supplement ni, yang mengamalkan supplement berpuluh-puluh tahun, bukan sehari dua tau.

I have no doubt at all dan sangat berterima kasih dengan Shaklee sebab betul-betul berusaha untuk menghasilkan produk yang sangat berkualiti, bukan hanya untuk mengaut keuntungan semata-mata
.


Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments