Kebaikan Vitamin C Bukan Sekadar Untuk Cantik

Kalau dengar je vitamin C, mesti kita pikir vitamin untuk cantik kan? Sebab tu ada yang sampai ambik suntikan vitamin C, nak cantik katanye....hehe

Vitamin C Shaklee (Sustained Release Vita-C Plus) turut termasuk dalam salah satu item Set Kecantikan Shaklee, dan semestinya antara yang paling hot seller!

Tapi tahu tak, antara kebaikan vitamin C ni bukan saja sebagai vitamin untuk cantik. Banyak lagi khasiat dan kebaikan vitamin C pada badan kita sebenarnya. Nak cantik dapat jugak badan yang sihat, best kan 😊

kebaikan vitamin c


Antara kebaikan vitamin C

🍊 membantu meningkatkan dan menguatkan sistem imunisasi badan. Rajin amalkan vitamin C setiap hari, insyaAllah badan kita tidak mudah dijangkiti penyakit. Kalau sakit macam demam selesema pun tak akan melarat teruk.

🍊 ia turut membantu penyerapan zat besi dlm badan. Ibu-ibu mengandung yang kena ambik pil zat besi untuk tambah darah, boleh ambik bersama-sama dengan vitamin C untuk mengoptimumkan penyerapan zat besi tersebut.

Tapi pastikan pemilihan supplement vitamin C yang betul dan selamat. Banyak yang sintetik dijual di pasaran, dan ada yang dose dia terlalu tinggi. Badan kita tidak boleh menyerap vitamin C dengan banyak pada satu-satu masa. Kalau ambik 1000mg pun, hanya beberapa mg saja yang diserap, dan selebihnya dibuang melalui urin.



Kelebihan & Kebaikan Vitamin C Shaklee

Dose satu tablet Vita-C Shaklee ialah 500mg, tapi istimewanya Vita-C Shaklee ni ia dilengkapi dengan sistem SUSTAINED RELEASE. Hanya 100mg sahaja yang akan dilepaskan pada setiap jam. Jadi satu tablet Vita-C Shaklee akan bertahan selama 5jam dalam badan kita.

So takdelah berlaku pembaziran vitamin C, jimat pun jimat. Sebiji tablet Vita-C Shaklee lebih kurang 50sen je 😉

kebaikan vitamin c


Jadi, dapatkan Vita-C Shaklee ini sekarang!

#TsunamiTuRBO



Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments