4 Bahan Utama Vivix Yang Pasti Buat Anda Kagum

Vivix dihasilkan daripada 4 bahan utama, iaitu ANGGUR MUSCADINE, ELDERBERI EROPAH, LOBAK UNGU & POLYGANUM CUSPIDATUM.

bahan utama vivix


1. MUSCADINE GRAPE

bahan utama vivix

šŸ‡ mempunyai extra 1 kromosom dari anggur biasa
šŸ‡ 6x lebih banyak resveratrol berbanding anggur merah
šŸ‡ satu-satunya anggur yang mempunyai ellagic acid (sejenis antioksidan semulajadi)
šŸ‡ kandungan fiber yang tinggi
šŸ‡ 40x lebih tinggi antioksidan berbanding anggur merah yang lain

Anggur muscadine ni sangat mahal, hampir RM100 sebiji tau dan memang tidak dijual di Malaysia.

Mengandungi polifenol yang tinggi dan juga bioflavonoid yang membantu dalam proses pembersihan salur darah yang tersumbat.


polyphenol dalam vivix

Lihat comparison di antara buah yang mengandungi antioksidan tinggi, boleh nampak anggur muscadine mempunyai kadar antioksidan yang paling tinggi.

Anggur muscadine tumbuh semulajadi di tempat yang panas dan lembap, seperti Texas.



2. EUROPEAN ELDERBERRY

bahan utama vivix

Elderberi Eropah ini telah lama digunakan sejak berkurun dulu

šŸ‡ untuk merawat luka apabila disapukan kepada kulit
šŸ‡ untuk membantu masalah respiratori seperti selsema
šŸ‡ untuk meredakan bengkak di membran mukosa termasuklah sinus
šŸ‡ anti-radang, antiviral, anti-influenza dan antikanser
šŸ‡ tinggi kandungan vitamin A, B, C dan potassium
šŸ‡ mengandungi flavonoids yang bersifat antioksidan untuk membantu menghalang kerosakan sel-sel badan
šŸ‡ kandungan flavonoids adalah lebih tinggi berbanding blueberries, cranberries, goji berries dan blackberries
šŸ‡ berfungsi sebagai oksidasi terhadap kolestrol LDL
šŸ‡ mampu membantu dlm pengurangan stress yang menjurus kepada penyakit darah tinggi yang tidak terkawal

Banyak khasiat elderberi ni kan... TETAPI elderberi ni perlu diproses dengan berhati-hati dan teliti.
➡ kerana elderberi yang masih mentah dan belum masak kemungkinan beracun. Tak boleh nak makan macam tu je.

So Shaklee ada pakar-pakar saintis yang tahu dan mahir dalam memproses elderberi ni. Kita pun dapat menikmati benefit elderberi ni tanpa sebarang keraguan šŸ˜‰



3. PURPLE CARROT

bahan utama vivix

Ada yang ingat purple carrot atau lobak ungu ni dihasilkan oleh saintis dalam lab...hehehehe. Sebenarnya lobak ungu telah lama wujud pun di muka bumi ini. Memang ada dan dipercayai carrot sememangnya berasal warna purple!

Kebaikan purple carrot ni kebanyakannya sama seperti carrot biasa yang berwarna orange tu

šŸ° rendah kalori
šŸ° tinggi fiber
šŸ° kaya dengan vitamin K, C dan potassium
šŸ° sumber terbaik carotenoids

TAPI ada satu kelebihan purple carrot yang tidak ada pada carrot jenis lain
ANTHOCYANINS iaitu pigmen flavonoid yang memberikan warna gelap/ungu.

Gelap bukan saja-saja gelap, tapi menunjukkan kandungan antioksidannya yang sangat tinggi.

Kerana sifat antioksidan yang tinggi dalam purple carrot ni, antara kebaikan yang dapat diberikan kepada kesihatan kita ialah

šŸ° bertindak sebagai anti-radang
šŸ° menghalang sel kanser merebak
šŸ° menjaga kesihatan mata
šŸ° memperbaiki kesihatan sistem vaskular



4. POLYGONUM CUSPIDATUM

bahan utama vivix

Nama lain ialah JAPANESE KNOTWEED dan chinese name dipanggil sebagai HU ZHANG. Herba yang selalu digunakan dalam perubatan cina dan jepun, dan ianya tumbuh di negara-negara Asia.

Polygonum cuspidatum ni digunakan dengan meluas kerana kandungan RESVERATROL yang sangat tinggi.

šŸŒ¾ untuk kesihatan jantung dan peredaran darah yang sihat
šŸŒ¾ anti-radang
šŸŒ¾ membantu merendahkan kolesterol jahat
šŸŒ¾ mengelakkan salur darah tersumbat
šŸŒ¾ menghalang sel-sel kanser merebak
šŸŒ¾ membantu penuaan yang sihat
šŸŒ¾ melindungi sel-sel saraf dari kerosakan yang boleh menyebabkan penyakit Alzheimer



------------------------------------------------
Nampak tak apa persamaan keempat-empat bahan utama Vivix ni?

Keempat-empat bahan utama Vivix ini menekankan kandungan antioksidan dan resveratrol yang tinggi. Sebab tu Vivix dikenali sebagai supplement antioksidan yang terbaik. Dihasilkan daripada bahan-bahan yang berkualiti dan bermutu tinggi.

Kombinasi keempat-empat bahan utama Vivix ini, menghasilkan sejumlah komponen Polyphenol & Resveratrol yang menjadi nadi penting dalam Vivix.

šŸŒø Polyphenol adalah daripada kumpulan phytonutrient yang dijumpai secara semulajadi di dalam tumbuhan, dan kaya dengan elemen antioksidan dan melindungi kerosakan sel secara efektif.

šŸŒø Resveratrol pula adalah sejenis polyphenol dan juga phytoalexin iaitu bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan terhadap penyakit. Ia dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya.

Satu hidangan Vivix menyediakan 100 mg resveratrol dan 1300 mg ekstrak polyphenol. Hasil kajian menunjukkan Vivix mempunyai kesan 10x lebih hebat daripada resveratrol sahaja, kerana Vivix turut mengandungi 15 campuran polyphenol yang lain.

polyphenol dalam vivix

Para saintis Shaklee memastikan hanya bahan-bahan terbaik yang digunakan untuk menghasilkan Vivix. Sebab tu kini Vivix telah pun dipatenkan. Hakcipta sepenuhnya Shaklee šŸ˜Š


Nak order Vivix secara online? Senang saja...klik link di bawah, dan ikut langkah seterusnya. Pembayaran secara debit atau kredit kad. Sangat mudah, pantas, dan semestinya selamat, kerana anda akan dibawa terus ke website online rasmi Shaklee untuk pembelian.
Order Online - Vivix Shaklee



Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments

Popular Posts