Detox Parasit Bukan Hanya Untuk Kurus

detox parasit

Tahu tak selain daripada kuman dan bakteria, badan kita juga adalah rumah kepada organisma-organisma kecil yang dipanggil sebagai parasit. Antara parasit yang berumahtangga di dalam tubuh badan kita ialah cacing. Cacing boleh berada di dalam pelbagai jenis organ kita seperti paru-paru, hati, pankreas, mata, malah otak!

Sila google gambar parasit di internet, seram tak seram lepas tu, haha...


Macamana nak buang parasit ni?


Itulah sebabnya kita perlu mengamalkan detox. Kita biasa dengar perkataan detox tetapi apakah sebenarnya yang kita nak detox?

Sebenarnya kita perlu buang toksin dalam badan kita. Badan kita mengandungi banyak toksin, bukan saja daripada makanan dan barang-barang yang kita guna, malah daripada parasit. Parasit pula bukan cacing je, ada macam-macam jenis parasit yang bersarang dalam tubuh kita.

Satu lagi yang kita perlu buang ialah heavy metal. Air paip yang kita minum ada plumbum, ikan mengandungi merkuri, dan lain-lain lagi. Benda-benda ni tak boleh ada dalam badan kita. Ia bukan saja mengganggu fizikal tetapi dalaman kita juga.

SERANGAN PARASIT pada tubuh manusia adalah sejenis penyakit yang tersembunyi.

Simptom-simptom yang diberi oleh jangkitan parasit ini menyamai simptom penyakit lain juga, sebab itu tak ramai orang sedar sebenarnya mereka mengalami masalah parasit.


APAKAH PARASIT?


Parasit adalah organisma yang masuk ke dalam tubuh kita, hidup dengan memakan nutrien kita, dan meninggalkan toksin pula kepada kita!

Pendek kata parasit umpama tetamu tak diundang yang menyusahkan tuan rumah.

Antara jenis-jenis parasit yang biasa menyerang manusia adalah cacing tambang (paru-paru dan usus), anisakis (cacing dalam ikan dan biasa berpindah ke usus manusia bila makan ikan mentah), cacing gelang (menyerang usus, paru-paru, otak dan hati), Acanthamoeba (bila tak bersihkan contact lense), dan banyak lagi.

Oleh itu menjaga kebersihan terutama persekitaran dan makanan amat penting untuk mengelakkan jangkitan parasit.


SIMPTOM-SIMPTOM JANGKITAN PARASIT


  • kelesuan
  • stress
  • tekanan perasaan
  • sering dalam keadaan 'blur'
  • kembung perut
  • berat badan menurun
  • alergi
  • jerawat
  • sensitif terhadap makanan/persekitaran
  • sering sakit
  • kegatalan pada bahagian sulit
  • sakit otot & sendi
  • sembelit atau cirit-birit
  • ketidakstabilan haid
  • ekzema
  • teringin benda manis
  • sukar tidur dan sukar bangun
  • eye floaters

Kesan jangkitan parasit yang tidak dirawat amat bahaya. Ia boleh menyebabkan kanser! Kalau kita anda simptom-simptom seperti di atas, kita perlu DETOX!!!


Jemput baca testimoni seorang pengamal detox parasit ini, anda pasti kagum dengan hasilnya, tengok gambar sebelum dan selepas pun macam tak percaya kan?

detox parasit

detox parasit

detox parasit

Saya ringkaskan...

"Tahun 2009 berkahwin umur nak masuk 20 tahun, berat 120kg, tinggi 170cm. 2012 anak dua, berat 140kg, umur 23 tahun, dan masa ni dah kenal shaklee sejak 2011. Beli repackaging shaklee (alfafa, herb lax & lechitin) dari seorang kawan FB. Set menyusu dan kurus.

Sekarang buat parasit detoks untuk kesihatan...tapi hasil dia...dah takde craving, tak makan nasi sehari pun takde masalah...kadang-kadang paksa makan. Dulu nasi lemak time lapar 2 bungkus sekali hadap...sekarang beli sebungkus pun kadang tengah makan burpp kenyanggg...pegi kedai pikir-pikir nak makan apa sebab selera takde last-last order je apa-apa...air dah takde minat dengan air-air manis ni.

Buat 5 hari pun boleh nampak hasil dah...Detoks Parasit bukan untuk kurus...tapi bila buat detoks parasit...berat korang boleh turun, sebab dia ibarat macam service...Siapa susah mengandung, nak naik berat, selalu penat pun sesuai buat..."




Detox parasit bukan hanya untuk kurus, tapi untuk kesihatan badan yang optimum. Kurus tu bonus, sebab bila segala toksin, parasit dah disingkirkan daripada badan kita, automatik kita akan mendapat berat badan yang ideal, malah lebih sihat dan bertenaga.

Yang dah kurus pun tak semestinya takde parasit dalam badan. Makan banyak tapi tak gemuk-gemuk, selalu lemah dan sakit, tau tak sebab cacing dah makan semua nutrien dan khasiat daripada makanan yang kita makan tu. Kalau ada simptom-simptom di atas tadi, badan anda memang ada parasit dan perlu dihapuskan untuk kesihatan yang lebih baik.



Apa yang diperlukan untuk Detox Parasit


DTX Complex - buang benda-benda asing dari hati kita

Herblax - detox usus, membersihkan usus

Alfalfa Complex - detox seluruh badan

Nutriferon - menguatkan sistem imuniti badan & biji labu berfungsi menyingkirkan parasit

Garlic Complex - membunuh parasit dan bakteria, bertindak seperti antibiotik

Vivix - detox daripada peringkat sel

Peppermint-Ginger Plus - mengurangkan kembung perut dan membuang angin dalam badan

Plain yogurt - melancarkan sistem percernaan dan membekalkan bakteria baik yang penting untuk proses pencernaan


Tujuan detox parasit kita nak sehingga ke peringkat telur parasit dibuang. Kalau makan ubat cacing, cuma matikan cacing sahaja. Telur dan suku sakat dia akan membiak balik.


Bila ada semua tu, macam mana cara nak buat detox parasit ni?


Langkah 1: Lemahkan parasit yang ada dalam badan

Langkah 2: Singkirkan parasit keluar daripada badan

Langkah 3: Kuatkan pertahanan badan untuk mengelakkan parasit membiak kembali


Further details, PM tepi lah, i will guide you ;)


JOM DETOX!!!


Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments