Kencing Manis Penyebab Mati Pucuk

Penyakit kencing manis adalah penyakit yang banyak dihidapi dalam masyarakat sekarang ini. Menurut survey oleh Kementerian Kesihatan Malaysia pada 2011, sebanyak 24.38 peratus penduduk Malaysia berumur lebih dari 18 tahun adalah pesakit kencing manis.

kencing manis penyebab mati pucuk

Kencing manis berpunca daripada pemakanan yang tinggi dengan gula ringkas dan karbohidrat yang berglisemik indeks tinggi serta gaya hidup yang kurang sihat seperti kurang bersenam, merokok, gemar makan makanan ringan, suka minuman manis, dan sebagainya. Perhatian kepada kaum lelaki, tahukah anda bahawa kencing manis boleh menjadi penyebab kepada mati pucuk?

Kajian sains terbaru menunjukkan, 60-65% pesakit kencing manis lelaki mempunyai masalah mati pucuk iaitu masalah mencapai ketegangan zakar atau masalah tidak mampu mengekalkan ketegangan zakar. Ini adalah masalah paling biasa berlaku dikalangan pesakit kencing manis.

 

Kaitan Kencing Manis dengan Hubungan Seksual


Ianya berpunca dari saluran darah ke zakar menjadi keras akibat pemendapan kolesterol (atherosclerosis) pada dinding saluran darah dan juga kerana berlaku kerosakan saraf (nephropathy) zakar kerana gula dalam darah yang tinggi. Ia juga kerana berlaku masalah stress atau tekanan akibat rasa rendah diri atau rasa takut zakar tidak cukup keras. Selain dari kerosakan saraf, saluran darah halus juga akan rosak sehingga  menyebabkan tisu alat kelamin tidak mendapat bekalan oksigen dan nutrien yang secukupnya.

Ini mengakibatkan rasa rangsangan seksual dari alat kelamin tidak sampai ke otak, dan ia juga menyebabkan alat kelamin lelaki tidak dapat menegang dan berfungsi seperti normal ataupun dipanggil sebagai mati pucuk.

Saluran darah yang menyempit akibat kerosakan ini menyebabkan aliran darah yang lemah dan tidak mampu  menegangkan alat kelamin lelaki atau mengekalkan ketegangan  dengan lebih lama. Kajian mendapati, pesakit kencing manis adalah lebih mudah mendapat masalah penyempitan saluran darah ini. 

Kencing manis adalah penyebab mati pucuk dan juga menjadi punca kepada masalah lemah syahwat bagi kedua-dua lelaki dan wanita. Selalunya masalah ini di sorokkan oleh pesakit dan tidak mahu berbincang dan mendapatkan pertolongan dari doktor. Bila perkara ini dirahsiakan, semestinya akan menyebabkan masalah di dalam rumahtangga masing-masing.


 

Jangan sebarangan membeli ubat kuat!!


Bila berlakunya masalah mati pucuk ini, ada yang cuba mengubatinya dengan terus membeli ubat kuat tenaga batin yang terlalu banyak dijual di pasaran. Ada pelbagai jenis ubat kuat antaranya, kapsul, minyak, pil, jus dan kopi.  Kesemuanya mengandungi bahan kimia larangan. Risikonya adalah tinggi sehinggakan boleh membawa maut jika anda sebarangan menggunakan ubat kuat ini.

Kepada pesakit kencing manis yang mengalami masalah mati pucuk ini, disarankan agar mengubati penyakit kencing manis itu terlebih dahulu. Jika kencing manis dapat dikawal, semestinya anda akan mendapat kembali sifat kelakian anda tersebut.

Terdapat banyak cara rawatan kencing manis secara moden dan juga tradisional. Pengambilan supplement turut digalakkan.

*kredit to FB Dr Zubaidi Hj Ahmad

Vivix Shaklee


Vivix merupakan penemuan revolusi dalam nutrisi polifenol. Merupakan campuran botani eksklusif daripada poligonum cuspidatum, anggur muscadine, elderberi eropah dan lobak ungu. Lalu terhasil lah Vivix. Hebatnya Vivix kerana kajian yg dijalankan selama bertahun-tahun telah menjadikan Vivix sebagai supplement anti-penuaan yg terbaik di dunia, dan supplement pertama di dunia yg berjaya menembusi DNA manusia.

kencing manis penyebab mati pucuk

kencing manis penyebab mati pucuk

kencing manis penyebab mati pucuk



Vivix membantu menurunkan paras gula dalam darah


  • mengurangkan sindrom resistansi insulin
  • mengawal kepekatan gula dalam darah
  • mengurangkan risiko kerosakan mata
  • mempercepatkan penyembuhan luka
  • mengurangkan risiko pembentukan protein AGE

kencing manis penyebab mati pucuk

kencing manis penyebab mati pucuk

Bukti vivix membantu pesakit kencing manis boleh anda baca dalam entry saya yang sebelumnya. Klik link di bawah ni. Vivix turut dapat membantu memulihkan kembali masalah hubungan seksual anda. Jadi, cepat-cepat cegah sebelum menjadi lebih parah.

Testimoni Vivix


kencing manis penyebab mati pucuk


Tunggu apa lagi? Dapatkan vivix anda sekarang!! Bersama-samalah kita menjaga kesihatan diri kita.

If u think wellness is expensive, then try illness...


Nak order Vivix secara online? Senang saja...klik link di bawah, dan ikut langkah seterusnya. Pembayaran secara debit atau kredit kad. Sangat mudah, pantas, dan semestinya selamat, kerana anda akan dibawa terus ke website online rasmi Shaklee untuk pembelian.
Order Online - Vivix Shaklee



Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments