Atasi Keradangan Dengan Omega-3


Tau tak apa maksud keradangan? Radang ni bukan cuma bengkak je tau, tapi ia boleh dikatakan sebagai tindakbalas badan kita kepada jangkitan atau pun gangguan. Selain bengkak, rasa sakit, panas dan kemerahan juga adalah tanda-tanda keradangan.


Contoh kalau ada penyakit arthritis dan gout, anggota terlibat akan bengkak dan kita akan merasa sakit bila digerakkan anggota tersebut.

Doktor kebiasaannya akan bagi ubat tahan sakit yang juga anti-radang, bertindak untuk meredakan keradangan dan sakit yang dialami.


Tapi ada satu lagi solution untuk mengurangkan radang iaitu asid lemak omega-3. Badan kita tak boleh nak hasilkan omega-3 ni so perlu diambil dari sumber makanan.


Omega-3 

Adalah daripada asas pembinaan hormon yang dipanggil eicosanoids yang dapat mengurangkan radang sama seperti ubat-ubat tahan sakit. Tapi yang bestnya kesan sampingan dia kurang berbanding ubat-ubat tersebut.

Terdapat satu kajian yang telah dibuat ke atas mereka yang mengalami sakit leher dan sakit belakang, untuk melihat kesan pengambilan omega-3 melalui supplement minyak ikan. Hasil kajian menunjukkan kesan yang positif kepada sakit yang mereka alami, di mana sakit yang berkurangan dan tidak perlu lagi mengambil ubat tahan sakit. Side effect pun takde tau 😉

Shaklee pun ada supplement minyak ikan yang mengandungi peratusan EPA & DHA (omega-3) yang sangat tinggi dan tulen ~ OMEGA GUARD


So boleh lah amalkan OMEGA GUARD ni setiap hari ye



Stay Healthy.Be Gorgeous...mel
SMS/Whatsapp 019-3058619 / amelza02@yahoo.com

Comments